TORSDAG , TORGDAG OCH KAMPANJDAG FÖR MODERATERNA.

En dag med aktiviteter på torget. Representanter för olika funktionshinder visade upp sig och sitt material. Full rörelse på torget med massor av blommor; grönsaker och kläder. Vi ses på lördag den 17 augusti då vi finns på torget  från kl. 9.00

bild (17)

KAMPANJ PÅ TORGET.

Nu drar vi igång valrörelsen på allvar. Lördagen den 4 aug kl. 9.30-12.00 finns vi på Nybro torg.

VÄLKOMMEN att besöka oss och ställa frågor!!

Följ oss på Facebook och 24 Nybro från och med 9 aug.

EN TREVLIG AFTON I ÖRSJÖ MED REPRESENTANTER FÖR ÖRSJÖ BYALAG.

bild (11)Daniel och Mildred besökte ikväll 16 juli Örsjö för att få lite synpunkter och tankar från Byalaget om Örsjös framtid. Intressanta ämnen som framfördes var önskemål om att åter aktualisera den servicepunkt med bensinstation som diskuterats tidigare och lagts på is pga problem med placeringen då den hamnar inom det yttre vattenskyddsområdet. Vi kommer nu att lyfta frågan i berörda nämnder och arbeta för att tidigare planering på något sätt skall kunna genomföras. Örsjö är en tätort på frammarsch .Mycket pga tågstationen. Här framkom emellertid önskemål om tågförbindelse med Kalmar lite senare på kvällarna.  Andra intressanta ämnen som diskuterades var byggnation av lägenheter, Örsjö är en av de  tätorter i kommunen där det finns kommunal färdigplanerad mark för byggnation. Moderaterna har i sitt valprogram att bygga lägenheter i de små tätorterna. Lekplats vidrördes. I likhet med byggande så har vi också i vårt program att varje mindre tätort skall utrustas med en rejäl lekplats med olika lekredskap.

bild (9)ALSTERBRODAGEN DEN 14 JULI.

Idag har Moderaterna i Nybro deltagit i Alsterbrodagen. Vår nytryckta broschyr med inriktning på landsbygden togs emot på ett bra sätt av publiken. Vi delade ut badbollar och bjöd på godis utöver våra budskap på broschyrerna. På bilden syns Carl-Viktor Svensson ,3:e namn på riksdagslistan, i samspråk med en vänsterpartist. Monica Ljungdahl och Daniel Lindvall diskuterar de långa vårdköerna.

TIDIG MORGON PÅ NYBRO STATION DÅ VI MODERATER TRÄFFADE MÅNGA BUSS OCH TÅGRESENÄRER:

station 1      station

UPPSKATTAD UNDERHÅLLNING PÅ TORGET IDAG AV DRILLFLICKOR OCH NYBRO MUSIKKÅR.

NYA MODERATERNA PASSADE DÅ PÅ ATT KAMPANJA OCH TRÄFFA NYBROFOLK:

Idag har vi haft besök av två av våra riksdagskandidater i Kalmar län nämligen Harald Hjalmarsson från Västervik och Karl-Victor Svensson från Högsby. I övrigt var vi många från Nybroavdelningen som var på plats. Det blir alltid intresssanta diskussioner med väljarna.

drill drilli drilla