Aktuellt

bild (21)  MÅNGA VAR LITE FRUSNA IDAG PÅ JULSKYLTNINGEN SÅ DET SMAKADE BRA MED VARM GLÖGG. MÅNGA VILLE NATURLIGTVIS PRATA OM OREDAN PÅ RIKSPLANET.bild (20)

LÖRDAGEN DEN 1 DEC ÄR DET JULSKYLTNING I NYBRO

jul1Hela Moderatgänget är på plats för att bjuda på glögg och pepparkakor. M

Det finns säkert frågor och synpunkter som ni samlat på er sedan sist vi sågs som ni vill diskutera!!

VÄLKOMNA ATT BESÖKA OSS!

TRE GLADA MODERATKILLAR SOM BJUDER PÅ KAFFE OCH HALLOWEENTÅRTA:

IMG_0008Många besökare undrade om det var en ny valrörelse på gång eftersom vi, Moderaterna, var på torget idag. Vi var där för att även mellan valen finnas till hands för att ställa frågor till och få ta del av våra väljares synpunkter. Många intressanta ärenden handläggs i kommunen även under mellanvalsperioden.

PÅ TORSDAG SES VI PÅ NYBRO TORG INFÖR ALLHELLGONAHELGEN

01082014-_MG_0521Nu längtar vi efter att träffa våra väljare igen. I höstrusket kan det smaka bra med en kopp kaffe. Vi bjuder på Halloween-tårta och pratar gärna om det parlamentariska läge vi har i såväl  kommun som riksdag.

EFTER VALET I SEPTEMBER.

Bild 2018-10-23 kl. 19.33Det har nu gått några veckor sedan valet. På riksplanet är det turbulens och ingen vet när vi får en duglig regering.

I kommunen har moderaterna valt att ingå i en allians bestående av C, M, KD och L .Vi har inte majoritet utan måste söka stöd hos andra partier. Tillsammans har vi gjort en fördelning av uppdrag och poster i styrelser och nämnder vilka i slutet av november kommer att besättas av våra medlemmar.

Budgetarbetet för 2019-2022 är också i full gång. Förutsättningarna för några större utsvävningar är mycket begränsade då siffrorna just nu visar på ett befarat underskott för 2019. Ett digert arbete ligger framför budgetberedningen.

I går kväll samlades för första gången den nya fulmäktigegruppen. Alliansens förslag om Lars-Gunnar Hellström (C) som kommunfullmäktiges ordf 2019-2022 röstades ner och Börje Slättman (S) valdes i stället.