RAPPORT IFRÅN KOMMUNFULLMÄKTIGES SAMMANTRÄDE MÅNDAGEN DEN 18 FEBR 2019.

Vi fick en redovisning av samhällsbyggnadsnämndens och miljö-och byggnämndens verksamheter.

Det handlade om uppnådda resultat och framtida utmaningar.

Omsorgsnämndens ordf. Mildred Persson fick fråga från Börje Hermansson om säboplatser på Törnvägen i Madesjö.

Monica Ljungdahl kommenterade Moderaternas motion om digitala namnunderskrifter vid tex protokollsjusteringar.

Tretton medborgarförslag med varierande innehåll lämnades in.

RAPPORT FRÅN KOMMUNFULLMÄKTIGES SAMMANTRÄDE MÅNDAGEN DEN 17 DEC.

Daniel-näraMildred-näraSonny-nära

Många val förrättades och Moderaterna kommer att besätta följande platser i styrelser och nämnder.

Ordf. Nybro bostadsbolag, Daniel Lindvall, Ordf. i Omsorgsnämnden ,Mildred Persson och ordf. i Kulturnämnden, Sonny Lönngren.

Ordinarie i kommunstyrelsen: Daniel Lindvall      .Ersättare i kommunstyrelsen: Jan Enarsson och Mildred Persson.

Ordinarie i kommunstyrelsens arbetsutskott: Daniel Lindvall .Ersättare: Jan Enarsson.

Ordinarie i Lärandenämnden: Roger Stålbrand. Ersättare: Mildred Persson, Anastacija Bankovic.

Ordinarie Omsorgsnämnden: Mildred Persson, Annika Karlsson.Ersättare: Marie Nygren.

Ordinarie i Individ o Familjenämnden: Monica Ljungdahl. Ersättare: Jan-Olof Harmander, Jessica Collman

Ordinarie i Kulturnämnden: Sonny Lönngren .Ersättare: Jan-Olof Harmander.

Ordinarie i Samhällsbyggnadsnämnden: Björn Engdahl, Daniel Lindvall

Ordinarie i Miljö -och Byggnämnden: Ann Harmander Ersättare: Bernhard Neuman

Överförmyndarnämnden: Ersättare: Bernhard Neuman

Ordinarie i Valnämnden: Ann Harmander. Ersättare: Roger Stålbrand.

Ordinarie i Nybro Bostadsbolag: Daniel Lindvall. Ersättare: Sonny Lindgren

Ordinarie i Nybro Energibolag: Jan-Olof Harmander

Ordinarie i Valberedningen: Jan Enarsson

Ordinarie i KSRR: Jan Enarsson

Vice ordf. i revisionen: Anders Karlsson

LÖRDAGEN DEN 1 DEC ÄR DET JULSKYLTNING I NYBRO

jul1Hela Moderatgänget är på plats för att bjuda på glögg och pepparkakor.

Det finns säkert frågor och synpunkter som ni samlat på er sedan sist vi sågs som ni vill diskutera!!

VÄLKOMNA ATT BESÖKA OSS!

TRE GLADA MODERATKILLAR SOM BJUDER PÅ KAFFE OCH HALLOWEENTÅRTA:

IMG_0008Många besökare undrade om det var en ny valrörelse på gång eftersom vi, Moderaterna, var på torget idag. Vi var där för att även mellan valen finnas till hands för att ställa frågor till och få ta del av våra väljares synpunkter. Många intressanta ärenden handläggs i kommunen även under mellanvalsperioden.

PÅ TORSDAG SES VI PÅ NYBRO TORG INFÖR ALLHELLGONAHELGEN

01082014-_MG_0521Nu längtar vi efter att träffa våra väljare igen. I höstrusket kan det smaka bra med en kopp kaffe. Vi bjuder på Halloween-tårta och pratar gärna om det parlamentariska läge vi har i såväl  kommun som riksdag.

EFTER VALET I SEPTEMBER.

Bild 2018-10-23 kl. 19.33Det har nu gått några veckor sedan valet. På riksplanet är det turbulens och ingen vet när vi får en duglig regering.

I kommunen har moderaterna valt att ingå i en allians bestående av C, M, KD och L .Vi har inte majoritet utan måste söka stöd hos andra partier. Tillsammans har vi gjort en fördelning av uppdrag och poster i styrelser och nämnder vilka i slutet av november kommer att besättas av våra medlemmar.

Budgetarbetet för 2019-2022 är också i full gång. Förutsättningarna för några större utsvävningar är mycket begränsade då siffrorna just nu visar på ett befarat underskott för 2019. Ett digert arbete ligger framför budgetberedningen.

I går kväll samlades för första gången den nya fulmäktigegruppen. Alliansens förslag om Lars-Gunnar Hellström (C) som kommunfullmäktiges ordf 2019-2022 röstades ner och Börje Slättman (S) valdes i stället.