IMG_1999IMG_2017

SISTA KAMPANJ-INSATSEN INNAN EU-VALET DEN 26 MAJ

TRE DAGAR KVAR TILL EU VALET

Idag har Moderatgänget varit på torget i strålande solsken. Intensiv torghandel med många försäljare och massor av vackra blommor.

SLUTSPURT INFÖR EU-VALET.

Idag har vi varit på Nybro torg och kampanjat för att människor ska rösta i EU-Valet. Det är viktigt eftersom desto  fler parlamentariker Sverige får ju mer kan vi påverka. EU-valet är betydelsefullt då 70 % av alla beslut som tas i Bryssel påverkar medlemsländerna.

BAKLUCKELOPPIS VID ÅKRAHÄLLSKOLAN DEN 5 MAJ

Idag har Moderaterna i Nybro tagit tillfället i akt att träffa folk inför EP valet den 26 maj.             Stort utbud av varor och enormt mycket folk. Det var strykande åtgång av våra färgglada ballonger

Vi kommer att kampanja på Nybro torg lördag 18 och 25 maj samt torsdag den 23 maj.  VÄLKOMMEN att träffa oss då!Vi lyssnar gärna på Dina synpunkter!!!

STRÅLANDE VÄDER PÅ NYBRO MARKNAD I DAG DEN 3 MAJ.

Moderaterna var på plats och svarade på frågor om det stundande EP valet den 26 maj. Vi uppmanade folk att rösta då valdeltagande historiskt brukar vara lågt. Våra lokala politiker var representerade . På bilden syns till vänster Daniel Lindvall och Ann Harmander. Vi hade besök av Elin Landerdahl som kandiderar till Europaparlamentet (i förgrunden) och Moderaternas förbundsordförande Malin Sjölander var också på besök i Nybro.(i mitten)

Nybro salutorgMARKNAD PÅ NYBRO TORG FREDAGEN DEN 3 MAJ

Moderaterna påbörjar EU valskampanjen och vi får besök av länets  huvudkandidat Elin Landerdahl från Västervik. Stanna gärna till och ställ frågor till henne .

Vi vill uppmana alla med rösträtt att rösta i detta val då beslut som fattas i Bryssel påverkar även medborgarna i Nybro kommun.. Mycket mera än vi är medvetna om.

KAMPANJ I RIKTIGT STRÅLANDE VÅRVÄDER

Idag har moderaterna kampanjat på torget i Nybro.Vi hade besökare som ville diskutera det nära förestående EP-valet. Vi bjöd på kaffe och kaka och traditionella påskågg. Någon kommenterade kommunens nya satsning på FIR=Första Insats Resurs vilket innebär att hemtjänstens nattpatruller har bilar utrustade för att kunna ge första hjälpen vid tex en bilolycka, brand eller dylikt Endast mycket positiva kommtarer och synpunkter.

VÅREN HAR KOMMIT OCH DET HAR VARIT TJEJKVÄLL I STADEN:   Det var mycket folk ute och många kom till oss Moderater för att få en kopp kaffe med hembakad kaka och pröva lyckan i vårt GRATIS-LOTTERI. Vi fick också bra diskussioner om lärarnas roll i klassrummen och hedersförtryck mot unga kvinnor var också ett aktuellt diskussionsämne. Vacker  musik gjorde också att det blev en trevlig tillställning.